Αυτός είναι ο νέος δρόμος στην Ελλάδα των 70 χλμ με τις 23 γέφυρες
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, γνωστός και ως Ε65, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Με αυτόν τον δρόμο οι αποστάσεις μειώνονται έως και 1,5 ώρα.
Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που διατρέχει τη Θεσσαλία και τη Δυτική Στερεά Ελλάδα, με σκοπό να βελτιώσει την οδική σύνδεση μεταξύ της κεντρικής και της βόρειας Ελλάδας. Ο Ε65 φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στις μεταφορές, ενισχύοντας την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 έχει μήκος περίπου 181 χιλιόμετρα και διασχίζει τρεις περιφέρειες: τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και τη Στερεά Ελλάδα. Η πορεία του ξεκινά από τη Λαμία, όπου συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (ΠΑΘΕ), και καταλήγει στον Κόμβο της Εγνατίας Οδού κοντά στα Γρεβενά. Ο αυτοκινητόδρομος χωρίζεται σε τρία τμήματα:
- Νότιο Τμήμα: Από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα.
- Μεσαίο Τμήμα: Από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα.
- Βόρειο Τμήμα: Από τα Τρίκαλα έως τον Κόμβο της Εγνατίας Οδού.
Μετά την ολοκλήρωση του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα, μήκους 135 χλμ., στον Αυτοκινητόδρομο Ε65, πλέον στο επίκεντρο βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ., μέχρι την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών, τα οποία ανήκουν εξολοκλήρου στο βόρειο τμήμα του νέου οδικού άξονα.
Σύμφωνα, μάλιστα, με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, η πρόοδος εργασιών στο βόρειο τμήμα έχει ανέλθει στο 56% και αυτό θα παραδοθεί περίπου με την ολοκλήρωση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από όπου και χρηματοδοτείται, εντός του 2026.
Η ολοκλήρωση του Ε65 αναμένεται να έχει σημαντικά οφέλη τόσο για την τοπική όσο και για την εθνική οικονομία. Οι κύριες προσδοκίες περιλαμβάνουν:
- Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας: Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αντικαταστήσει μεγάλο μέρος του υφιστάμενου επαρχιακού δικτύου, το οποίο χαρακτηρίζεται από περιορισμένη οδική ασφάλεια. Η κατασκευή του Ε65 ακολουθεί τα πιο σύγχρονα πρότυπα οδικής ασφάλειας, με αποτέλεσμα τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
- Ενίσχυση της Τοπικής Οικονομίας: Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου θα διευκολύνει την πρόσβαση σε απομακρυσμένες περιοχές της κεντρικής Ελλάδας, ενισχύοντας τον τουρισμό και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Επιπλέον, η καλύτερη σύνδεση με τη βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια μπορεί να προσελκύσει νέες επενδύσεις.
- Μείωση του Χρόνου Μετακίνησης: Η νέα οδική αρτηρία θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για τη μετακίνηση μεταξύ Θεσσαλίας και Μακεδονίας, προσφέροντας ταχύτερες και ασφαλέστερες διαδρομές. Με αυτά τα 181,5 χλμ. σύγχρονου ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, ενώ θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Παράλληλα, το ταξίδι Λαμία-Εγνατία Οδός θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά (από 03 και 15 σήμερα), το Αθήνα-Γρεβενά 4 και Αθήνα-Μέτσοβο 4 ώρες, το Αθήνα-Καστοριά 4 ώρες και 35 λεπτά, και το Αθήνα-Κοζάνη 4 ώρες και 30 λεπτά.
Θα υπάρχουν 2 δίδυμες σήραγγες στο 137ο χλμ και στο 176ο χλμ., 6 ανισόπεδοι κόμβοι, 3 χώροι στάθμευσης με WC και 23 γέφυρες.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 δεν είναι απλώς ένας ακόμη δρόμος, αλλά ένα κρίσιμο έργο υποδομής που συνδέει τον άξονα της ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό. Αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση των μεταφορών στην Ελλάδα, προσφέροντας μια ασφαλή, γρήγορη και αξιόπιστη εναλλακτική στις υφιστάμενες διαδρομές. Ως εκ τούτου, η ολοκλήρωση του έργου είναι ένα σημαντικό βήμα προς την περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος
- Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
- 2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
- 23 Γέφυρες
- 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
- 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
- 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
- 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
- 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
- 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
- 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
- 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Δείτε βίντεο
Πληροφορίες: carandmotor