«Μην αγοράζετε τίποτα»: To αντικαταναλωτικό κίνημα που έγινε μόδα στη Γερμανία
Στον κόσμο της μόδας στην Γερμανία, κυριάρχησε μια τάση που εξελίχθηκε να γίνει κίνημα: Μην αγοράζετε τίποτα: Όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.
Η Ανούσκα Ρις από το Βερολίνο ανήκει σε αυτό το ένα κίνημα, το οποίο εμπνέεται στη μόδα από τον μινιμαλισμό και πρεσβεύει ότι είναι προτιμότερο να αγοράζεις λιγότερα και πιο ποιοτικά ρούχα από το να αγοράζεις μαζικά φθηνά κομμάτια.
“Είχα πάρα πολλά ρούχα και τίποτα να φορέσω”, είπε η Ανούσκα Ρις για την εποχή που ήταν φοιτήτρια. Τότε που αγόραζε τα ρούχα της από φθηνά καταστήματα και στο τέλος της σεζόν τα πέταγε στον κάλαθο των αχρήστων.
Πλέον κάνει το αντίθετο. Αντί να αγοράζει φθηνά μπλουζάκια που κοστίζουν όσο και μια πίτσα, προτιμάει να αγοράζει συνειδητά και στοχευμένα.
Η Βρετανίδα σχεδιάστρια μόδας Βίβιεν Γουέστγουντ, η οποία πρόσφατα απεβίωσε, είχε προτρέψει τους καταναλωτές να μην αγοράζουν τίποτα με στόχο τη διάσωση του πλανήτη.
Σύμφωνα με τη Ντόιτσε Βέλε οι ντουλάπες των Γερμανίδων είναι γεμάτες. Υπολογίζεται πως διαθέτουν εκατομμύρια κομμάτια που δεν έχουν σχεδόν ποτέ φορεθεί. Σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace το 2015 διαπιστώθηκε ότι οι γυναίκες στη Γερμανία διαθέτουν κατά μέσο όρο 118 ενδύματα ενώ οι άνδρες 73 κομμάτια.
Η τάση για λιγότερα ρούχα δεν είναι καινούργια.
Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Τζούκερμπεργκ φοράει συνέχεια τα ίδια μπλουζάκια. Η συγγραφέας Μάικε Γουίνμουθ περιγράφει στο μπλογκ της με τίτλο «Το μικρό μπλε» ένα πείραμα: να φοράει κάθε μέρα το ίδιο φόρεμα.
Ο μινιμαλισμός είναι γενικότερη τάση και αντανακλά συνολικότερα έναν νέο τρόπο ζωής. Για κάποιους νέους αυτός είναι ένας τρόπος να αλλάξουν τον κόσμο και την κοινωνία στην οποία ζουν, υποστηρίζει ο Ντάνιελ Ανθς, μελετητής των τάσεων της μόδας.
Με πληροφορίες από Deutsche Welle / enallaktikos